Zákazník si nechal zaslat zboží a nevyzvedl ho? Hoďte to za hlavu (podnikatel.cz, 27.10.2010)

E-shopy se setkávají se zákazníky, kteří si objednají zboží, které si nechají poslat, avšak ho poté nevyzvednou ani nezaplatí. Vymáhání škody soudní cestou je však moc nákladné. Snažte se proto těmto situacím spíše předcházet.

Zatímco spotřebitele chrání proti proti podvodnému jednání podnikatelů řada zákonných ustanovení, podnikatelé si musí většinou vystačit svépomocí. Především e-shopy přitom často naráží na zákazníky, kteří si zboží objednají, nechají zaslat, avšak si ho poté nevyzvednou a ani nezaplatí. Podnikatelům tak vzniká škoda, poštovným počínaje, stráveným časem nad zásilkou konče. Přestože si většina online obchodů sice v obchodních podmínkách nárokuje náhradu škody, v reálu se odškodnění málokdy dočká. Pokud totiž zákazník odmítne zaplatit, bývá podnikatel zpravidla nahraný. Hnát celou věc k soudu se totiž nevyplatí, rozhodčí řízení není podle některých odborníků přípustné, a tak obchodníci raději se skřípěním zubů celou věc překousnou a ztrátu odepíšou.

Čtěte více na http://www.podnikatel.cz/clanky/e-shop-nezaplacene-zbozi-nahrada-skody/

16.07.2020
Změna sídla společnosti od 1.7.2020

Nové sídlo společnosti se nyní nachází v Tančícím domě na adrese Jiráskovo náměstí 1981/6....

10.07.2017
GDPR - revoluce v oblasti ochrany osobních údajů

Od 25. května 2018 vstoupí v účinnost nařízení EU o ochraně osobních údajů neboli „General Data Protection Regulation“ („GDPR“), které přinese evropsk...